Péče o automobil

Pojďme si ukázat pár příkladů, jak předejít opotřebení zvenku i zevnitř u našich čtyřkolých miláčků.

TECHNICKÁ ÚDRŽBA
Po množství ujetých kilometrů dohlédněte na:
- 15.000 km: výměna oleje v motorovém prostoru
- 50.000 km: nová vložka jemného čističe paliva
- 150.000 km: utažení matic a šroubů

Občas je vhodné zkontrolovat:
- výšku hladiny oleje
- množství chladicí kapaliny a její složení do minusových teplot
- množství kapaliny v ostřikovačích (samozřejmě pro zimní období zimní kapalina)
- start a pravidelnost chodu motoru

konkrétně

ADITIVA DO PALIVA
V případě nafty i benzinu je více než vhodné přidávat do paliva přísady, které brání výraznému opotřebení vozu a zlepšují jeho chod.
Na našem e-shopu najdete nespočet druhů efektivních aditiv, která Vám s tímto krokem pomohou. Například:

- ADITIVUM DO NAFTY - BG 2256 DFC - Aditivum do nafty | BGauto.cz
- ADITIVUM DO BENZINU - BG 202 - Aditivum do benzinu | BGauto.cz

VÝMĚNA OLEJE
Chcete-li zajistit Vašemu motoru dlouhý život, je tato část také velice zásadní.
Konkrétně Vám nikdo nemůže popsat interval výměny, ten je individuální a závisí na stáří auta, palivu nebo i způsobu provozu.
Nehledě na tyto faktory je doporučováno olej měnit mezi 15 000 až 20 000 najetými kilometry a to nejlépe v některém z mnoha servisů.
Pokud se i přesto odhodláte a pustíte se do výměny sami, dodržujte tyto zásady:
- olej vypouštějte zahřátý
- používejte oleje určené pro typ konkrétního vozidla
- při výměně nalévejte tekutinu postupně a sledujte hladinu pomocí měrky

Pokud budete chtít svůj vůz hýčkat a olejový prostor udržet v kondici, doporučujeme Vám například naše produkty BG 107 RF-7 - Snižující spotřebu oleje | BGauto.cz či BG 109 EPR - Čistič olejového prostoru | BGauto.cz nebo celé sady pro benzínové motory: https://www.bgauto.cz/bg-6577-sada-dekarbonizace-benzin a pro naftové motory: https://www.bgauto.cz/bg-6575-sada-dekarbonizace-diesel

OPOTŘEBENÍ BRZD
Velmi nepříjemná a riziková situace je opotřebení brzd. Dochází k němu častým bržděním, které závisí na stylu jízdy. Čím častěji a intenzivněji budete brzdit,
tím dříve musíte s problémy počítat. Neberte stav brzd vašeho vozu na lehkou váhu, mohli byste totiž ohrozit sebe i spoluúčastníky provozu.

Jak se takové opotřebení projevuje?:
OPOTŘEBENÉ BRZDOVÉ DESTIČKY- nestandardní zvuky a pískání při brždění, drhnutí, pohledem (tloušťka menší než 2 mm)
POŠKOZENÍ BRZDOVÝCH KOTOUČŮ- vibrace při brždění, "kopání" pedálu, pohledem (hrubá brzdná plocha)

Zpozorujete-li některý z těchto jevů, co nejdříve si domluvte schůzku s automechanikem a nechte si systém zkontrolovat.

Brzdový systém můžete podpořit například naší sadou BG 890 sada pro servis brzdového systému | BGauto.cz a předejít tak potencionálním komplikacím.

 

Externí údržba

ÚDRŽBA PLASTOVÝCH DÍLŮ
Na takové čištění užívejte přímo určené výrobky, aby nedošlo k poškození. Ideálně si obstarejte hadřík z mikrovlákna a doplňte jej o jakýkoliv oživovač plastu, pěnový čistič či prostředek na údržbu interiérových povrchů. Docílíte tak nového vzhledu, regenerace a oživení.

PÉČE O AUTOSEDAČKY
Každý, kdo chce sedět v pohodlí, by se měl této části pozorně věnovat. Sedadla musíte pro žádaný výsledek čistit za pomoci takzvaného extraktoru, čili mokrou cestou.
Jedná se o vodu pod tlakem vstřikovanou do čalounění, kde se následně uvolní všechny hloubkové nečistoty, které jsou poté výkonným sáním odsáty.
V případě kožených sedaček má úklid dvě fáze: čištění a impregnaci. V obou případech se obloukem vyhýbejte neprofesionálním prostředkům, jako je mýdlo aj.
Sáhněte spíše po šetrných přípravcích a nástrojích s jemnými štětinami. Samotnou impregnaci provádějte alespoň dvakrát za rok.

STAROST O VNĚJŠEK
Je jenom na Vás, zda tento krok bude první, anebo poslední. V každém případě není méně důležitý, než všechny ostatní!
Nejlepším, nejlehčím i nejefektivnějším způsobem je navštívit myčku. Pravdou je, že není nejšetrnější k laku auta, ale rozhodně Vás mine pokuta, která hrozí při nedomyšleném zkrášlování exteriéru například na ulici. Pokud nemáte prostor s vlastní kanalizací, která brání kontaminaci podzemních vod, raději se tohoto způsobu vyvarujte.